NAJLEPSI Obserwatorzy :)

Witaj,
Załóż konto Inteligo z mojego polecenia,
a zyskasz możliwość otrzymania premii pieniężnej
w wysokości 100 zł.

Pamiętaj, aby we wniosku o konto w polu
"Kod promocyjny" podać mój numer telefonu: 608806730

Otwórz konto Inteligo

Sprawdź szczegóły na maminteligo.pl

Regulamin Programu Mam Inteligo

Pozdrawiam
dyziocha

.

.

środa, 22 stycznia 2014

Z pamiętnika OGRODNICZKI cz.7

Przybywa mi nasionek, przybywa :)
Już mam nasionka:
  1. Seler naciowy (odm. ZEFIR) - pierwszy raz siany będzie u mnie. Wysiew w inspekcie (czyt. u mnie na parapecie :D) od połowy lutego do 20 marca. Wymaga gleby próchniczej, niezakwaszonej. Zbiór dopiero od września
  2. Burak ćwikłowy cylindryczny (odm. CYLINDRA) - Wysiew do gruntu, na wczesne od około połowy kwietnia, na zbiór jesienno zimowy od połowy maja do końca czerwca. Wymaga gleby żyznej i wilgotnej nie zakwaszonej. Nie lubi świeżego obornika.
  3. Majeranek - do uprawy na parapecie i w gruncie. Wysiew na parapet od marca, do gruntu od maja. Miejsce słoneczne, osłonięte, gleba przepuszczalna.
  4. Bazylia (odm. FIN VERT) - z bazylią poznaliśmy się w zeszłym sezonie wysiewowym. Pięknie wzeszła, niestety po kilku dniach się obraziła i znikła :| Moja bazylia ma dość duże listki a widziałam też odmienę drobnolistkową i czerwoną. Wysiew na parapet od marca a do gruntu od maja.
  5. Pietruszka naciowa (odm. KADERAVA) - natka karbowana. W zeszłym sezonie wysiałam do gruntu i zbiorami cieszyłam się ja i jeszcze kilka osób :)  i zasuszoną mam do dziś. Zostawiłam w gruncie na zimę - ciekawe czy odbije na wiosnę. Tą mam zamiar posiać w doniczkę a jeśli "nie odbije" ta zeszłoroczna w gruncie, to posieję resztę do gruntu. Wysiew bezpośrednio do gruntu od lutego do września.
  6. Szczypiorek (odm. Bohemia) - w zeszłym roku posiałam w doniczkę szczypiorek czosnkowy i nic :/
  7. Pomidor palikowy PORZECZKOWY ( odm. IDYLL) - wiem palikowy znaczy wysoki, ale jakie one ładne na tym zdjęciu :) Wysiew do inspektu marzec kwiecień, do gruntu sadzonki  w maju. Zbiór lipiec - październik.
  8. Pomidor gruntowy koktajlowy wysoki (odm. RADANA) - to ta sama zeszłoroczna odmiana :) Tak pięknie mi owocowała, to zdecydowałam się w tym roku ponownie na krzaczek, Teraz mam daszek na balkonie a na opakowaniu jest napisane "odmiana średnio wczesna O NIEKOŃCZĄCYM WZROŚCIE" więc mam zamiar do daszka podciągnąć "tasiemki" i podwiązywać krzaczki tworząc naturalną osłonkę balkonu :)
  9. Pomidor gruntowy, balkonowy (odm. VILMA) - odm. bardzo plenna, karłowa. Wysiew do inspektu luty - marzec, sadzonki od maja do czerwca - zbiór lipiec wrzesień.
  10. Pomidor balkonowy, gruntowy (odm. Lycopersicon esculentum Mill - nie znalazłam na opakowaniu innej nazwy) - żółte pomidorki na karłowych krzaczkach. Wysiew do inspektu luty - marzec, do gruntu roślinki w maju, czerwcu zbiór lipec wrzesień.
  11. Koperek - zeszłoroczne nasionka
Z nasionek kwiatków mam, 
o której pisałam, że dostałam ją w przesyłce.
Nadal nie trafiłam w sklepach na papryczkę, więc chyba zacznę w internecie szukać i zapewne znajdę :)
pozdrawiam do następnego :)
ps. wszystkie informacje co do nasionek spisane z opakowania producenta :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szanujmy się nawzajem - w komentarzach również.