NAJLEPSI Obserwatorzy :)

Witaj,
Załóż konto Inteligo z mojego polecenia,
a zyskasz możliwość otrzymania premii pieniężnej
w wysokości 100 zł.

Pamiętaj, aby we wniosku o konto w polu
"Kod promocyjny" podać mój numer telefonu: 608806730

Otwórz konto Inteligo

Sprawdź szczegóły na maminteligo.pl

Regulamin Programu Mam Inteligo

Pozdrawiam
dyziocha

.

.

piątek, 10 stycznia 2014

Kuchennie, czyli chochlą po łapkach cz. 24


Kiedyś obiecałam, że napiszę o chlebie dopiero jak uda mi się zrobić taki jak "trzeba" :)
Skoro jest wpis, to oznacza, że trafiłam na przepis, z którego wychodzi taki chleb, jak ze "sklepu" tylko zdrowszy, bo bez ulepszaczy :).

Chleb robi się łatwo. Najwięcej czasu zabiera oczekiwanie na wyrastanie. Jest to chleb na drożdżach. Niestety jak narazie ja i zakwas mamy nie po drodze. Właściwie to bardziej ja z nim mam nie po drodze niż on ze mną, "gdyż, ponieważ, że" zapominam go dokarmiać i mi się psuje. No dobra raz mi się popsuł :) i zniechęciłam się. Jest i drugi powód mniej poważny - nie mam wagi kuchennej :) a taki zakwas trzeba odważać do pieczenia. Ot leń ze mnie i już.
Wracając do chleba. Przepis znalazłam na blogu KORNIK W KUCHNI o TUUU. Chleb nosi nazwę CHLEB PASTERSKI.
Moja wersja różni się tym, że zamiast świeżych drożdży, użyłam po pół opakowania drożdży suchych. Niestety, nie posiadam garnka żeliwnego i mój chleb upiekłam na silikonowej blaszcze, w obręczy od tortownicy i przykryłam pasującą obwodem przykrywką od garnka. Mój piekarnik, jak już gdzieś zapewne wspominałam jest baaaardzo stary i taka piękna brązowa skórka z wierzchu mi nie wyszła, ale i tak ma smak i - de - al - ny (jak wypowiada to słowo pani Ewa Wachowicz). Co dla mnie jest ważne to nie czuć jest drożdży a na drugi dzien skórka od spodu zachowała swoją chrupkość. 
Po przepis odsyłam na bloga Kornika - wiele tam fajnych przepisów i z pewnością jeszcze coś upiekę :) Chociażby TEN CHLEB.
Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szanujmy się nawzajem - w komentarzach również.