NAJLEPSI Obserwatorzy :)

Witaj,
Załóż konto Inteligo z mojego polecenia,
a zyskasz możliwość otrzymania premii pieniężnej
w wysokości 100 zł.

Pamiętaj, aby we wniosku o konto w polu
"Kod promocyjny" podać mój numer telefonu: 608806730

Otwórz konto Inteligo

Sprawdź szczegóły na maminteligo.pl

Regulamin Programu Mam Inteligo

Pozdrawiam
dyziocha

.

.

poniedziałek, 25 listopada 2013

Kuchennie, czyli chochlą po łapkach cz. 21

Podaję przepis na baaardzo szybkie (pod warunkiem posiadania wszystkich produktów w domu) oponki lub jak kto chce i wykroi, kulki od oponek :)
Przepis zaczerpnięty z Kobiece Inspiracje. Ja zrobiłam z połowy podanych składników, bo tyle posiadałam twarogu, ale podaję ilości ze strony. No to lecimy:
Składniki:
  • 1/2 kg sera białego
  • 1/2 kg mąki
  • 1 niepełna szkl. cukru
  • 3 jajka
  • 1/4 kostki margaryny
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • 2 łyżki octu
  • 2 łyżeczki sody
  • olejek pomarańczowy do smaku ( lub inny ulubiony)
  • olej do smażenia
Przygotowanie:
Ser mielimy ( ja miałam mielony). Na stolnice przesiewamy mąkę i dodajemy wszystkie składniki. Zagniatamy ciasto. Rozgrzewamy olej w naczyniu, w którym oponki, kulki będą smażone. 
UWAGA!!!! 
Oleju musi być tyle aby oponki, kulki w trakcie smażenia mogły w nim pływać.

Zagniecione ciasto wałkujemy na grubość ok 1 cm i wykrawamy - najpierw szklanką umoczoną w mące krążki a następnie w środku tychże krążków kieliszkiem kulki.
Smażymy w bardzo nagrzanym oleju aż do zrumienienia z obu stron.
Jak gorący ma  być olej? A tak gorący, że gdy wrzucisz kawałek ciasta to od razu ono wypływa.
Jak długo smażyć? Sprawdzam metodą prób i błędów.

Usmażone oponki, kulki wyciągamy na ręcznik papierowy i posypujemy cukrem pudrem.

Moje poszły ze mną na drugi dzień na zabawę andrzejkową i szybko zniknęły :)
Smacznego :)

3 komentarze:

  1. Uwielbiam te małe kulki :)
    Podaj mi swojego maila, wyślę zaproszenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też chyba nawet bardziej formę kulkową niż oponkową - choć to to samo ciasto :)
      pozdrawiam maila wysłałam :)

      Usuń

Szanujmy się nawzajem - w komentarzach również.