NAJLEPSI Obserwatorzy :)

Witaj,
Załóż konto Inteligo z mojego polecenia,
a zyskasz możliwość otrzymania premii pieniężnej
w wysokości 100 zł.

Pamiętaj, aby we wniosku o konto w polu
"Kod promocyjny" podać mój numer telefonu: 608806730

Otwórz konto Inteligo

Sprawdź szczegóły na maminteligo.pl

Regulamin Programu Mam Inteligo

Pozdrawiam
dyziocha

.

.

środa, 10 kwietnia 2013

Kuchennie, czyli chochlą po łapkach cz.18

Dżem z pomarańczy :)
Odrobina słońca w te pochmurne i wcale nie wiosenne dni.
Na dżem trafiłam na blogu Kasinkowe- gotowanie (TUUU).

Do dżemu potrzebujemy:
  • 3 kg pomarańczy - waga ze skórką
  • sok z ćwiartki cytryny
  • 1,5 szklanki cukru
  • laska wanilii lub 3 cukry waniliowe lub kilka kropli aromatu waniliowego
Wykonanie:
Pomarańcze obrać i wykroić z białuch części.
Włożyć do garnka, dodać sok z cytryny cukier i przekrojoną wanilię (przed włożeniem dżemu do słoiczków wyjmujemy), lub cukier z wanilią ( raczej nie WANILINOWY)  lub olejek.Całość smażymy na dość sporym ogniu przez ok 2h. Ja sprawdziłam czy jest dobry nakładając odrobinę na schłodzony talerzyk. Jeśli zgęstniała próbka to dżem jest już dobry :). Ciepłą masę nakładamy do słoiczków, zakręcamy i pasteryzujemy ok. 20 minut.


Ja zrobiłam z 2 kg pomarańczy i wyszedł mi jeden słoiczek ale taki większy i resztka na jedną kanapkę :)
Ubabrałam się przy tym, sok po rękach ciekł, ale warto było :)

Oczywiście nie mogłam się powstrzymać i dziś otworzyłam słoiczek, żeby spróbować :)
Jest cudownie słodko kwaśny. 
Mój się ciut przypalił. Zgapiłam się pod koniec smażenia, bo przy tej ilości pomarańczy to wystarczyło w moim przypadku smażyć 1h 20 min. do 1h 30 min, ale i tak pyszny jest :)

No to 
S M A C Z N E G O !!!

8 komentarzy:

  1. A w czym to najlepiej smażyć? Mnie się pewnie przypali od razu :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przypali :) Pomarańcze w większości zawierają sok :)
      Ja smażyłam w rondelku. Zmniejszyłam ilość cukru i cukru z wanilią do moich 2 kg pomarańczy, ale nie skróciłam czasu smażenia :) dlatego mi się przypaliło :)

      Usuń
  2. Znaczy się, jaki garnek najlepszy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. TeSiu nie wiem jaki najlepszy, ale ja wzięłam dosyć ciężki rondelek :) Dobrze jak garnek/rondelek czy co tam się bierze ma "grubsze" dno.

      Usuń
    2. Posiadam! No ten przepis to chyba wypróbuję. Brzmi dość łatwo. Dzięki :-)

      Usuń
    3. Łatwy jest, tylko ja przy pierwszej pomarańczy miałam dosyć, ale zmieniłam sposób wycinania miąszu i poszło :)
      A wiesz "wyczaiłam" przepis na dżem z ananasa i kiwi :), a że teraz owoce południowe są tańsze, to pewnie wypróbuję, bo kocham ananasy :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Ava, pyszny jest chociaż dużo go się nie zje (bo słodko- kwaśny), ale to tez jest na plus :) Tak sobie teraz pomyślałam, że świetnie będzie się komponował z ciastem francuskim :)

      Usuń

Szanujmy się nawzajem - w komentarzach również.