NAJLEPSI Obserwatorzy :)

Witaj,
Załóż konto Inteligo z mojego polecenia,
a zyskasz możliwość otrzymania premii pieniężnej
w wysokości 100 zł.

Pamiętaj, aby we wniosku o konto w polu
"Kod promocyjny" podać mój numer telefonu: 608806730

Otwórz konto Inteligo

Sprawdź szczegóły na maminteligo.pl

Regulamin Programu Mam Inteligo

Pozdrawiam
dyziocha

.

.

środa, 7 listopada 2012

Kuchennie, czyli chochlą po łapkach cz. 8

B A J G L E

Jakieś 3 dni temu trafiłam na bajgle na blogu WHITEPLATE.

Wykonanie:

Zaczyn:
1/2 łyżeczki drożdży instant
260 g wody
240 g mąki (chlebowej)

Składniki miksujemy, przykrywamy pojemnik folią i odstawiamy do lodówki na 24h.

Po tym czasie dodajemy do zaczynu:
180 g mąki
1,5 łyżeczki cukru
2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki drożdży instant
Zostawimy na 2 h do wyrośnięcia a następnie na noc do lodówki.

Na następny dzień wyjmujemy ciasto z lodówki i po ok. 30 minutach zabieramy się do robienia bajgli.
Ciasto dzielimy na 12 części ( proponuję max. 8 z tej proporcji).
Z każdej formujemy okrągłą bułeczkę i robimy w niej dziurkę ( moja były za mała i w czasie wyrastania skleiły się)
Obważanki kładziemy na papierze do pieczenia i odstawiamy na 30 minut do wyrośnięcia.

W dużym garnku podgrzewamy wodę. Dodajemy 1 łyżeczkę sody i 40 gram cukru. Do gotującej wody wkładamy bajgle i gotujemy z każdej strony po 1 minucie.
Wyjmujemy bajgle na ręcznik papierowy, osuszamy i układamy na blasze do pieczenia. Bajgle smarujemy białkiem i obsypujemy ziarenkami maku, sezamu, słonecznika wg. uznania.

Piekarnik nagrzewamy do 230 st. C i pieczemy 5 minut. Następnie zmniejszamy temp do 210 st. C i pieczemy 12- 15 minut pilnując żeby nie przypalić.

Moje bajgle wyszły małe, niekoniecznie okrągłe i zniknęły mi dziurki :) Ale są MOJE ;)
Jak się nie ma kratki do studzenia pieczywa to trzeba sobie ją zrobić ;D
 Pierwszy raz na bajgle trafiłam oglądając filmik Pauliny
 
Wg. tego przepisu robi się je szybciej - odchodzą dni "lodówkowe" :)
Następnym razem robię wg. Pauliny i na pewno zrobię większe i większe dziurki zrobię :) A tymczasem 
S M A C Z N E G O ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szanujmy się nawzajem - w komentarzach również.