NAJLEPSI Obserwatorzy :)

Witaj,
Załóż konto Inteligo z mojego polecenia,
a zyskasz możliwość otrzymania premii pieniężnej
w wysokości 100 zł.

Pamiętaj, aby we wniosku o konto w polu
"Kod promocyjny" podać mój numer telefonu: 608806730

Otwórz konto Inteligo

Sprawdź szczegóły na maminteligo.pl

Regulamin Programu Mam Inteligo

Pozdrawiam
dyziocha

.

.

niedziela, 27 sierpnia 2017

Kuchennie, czyli chochlą po łapkach cz. 40 - Dżem cytrynowy z cukini

Na FB ktoś wrzucił zdjęcie pięknie żółtego dzemu więc wzrok mój przyciągnął i tekst że jest on zrobiony z CUKINII!!! Wzdrygnęłam się, ale za chwilkę weszłam w przepis i stwierdziłam ze z deficytu owoców może bym zrobiła taki cytrynowy w małej ilości :)
Jak pomyślałam tak i zrobiłam link do stronki i przepisu podaję (http://kulinarneprzeboje.pl/2017/08/20/dzem-cukinii-dzem-kabaczka) a dla moich potrzeb wpisuję sobie poniżej.

Składniki:
  • 1,5 kg obranej ze skórki i wydrążonej cukinii 
  • 4 łyżki wody
  • 250 g cukru
  • sok i skórka z 2 małych cytryn
  • pół łyżeczki aromatu cytrunowego
  • 1,5 galaretki cytrynowej
Wykonanie:

1. Cukinię obrać, wydrążyć środki z dużych pestek. Zetrzeć na tarce o dużych oczkach lub na szatkownicy.
2. Startą cukinię wrzucić do dużego garnka, dodać 4 łyżki wody i dusić pod przykryciem, na małym ogniu przez około 40-50 minut, co jakiś czas mieszając, aż cukinia całkowicie zmięknie.
3. Po tym czasie dodać do niej cukier, skórkę otartą z cytryn oraz sok z nich wyciśnięty, pół łyżeczki aromatu cytrynowego oraz galaretkę cytrynową (lub agrestową).
4. Przestudzić, a następnie całość zmiksować blenderem na gładki mus.
5. Ponownie wrzucić dżem do garnka i gotować jeszcze przez 40-45 minut, aż wyraźnie zgęstnieje, co jakiś czas mieszając, by dżem się nie przypalił.
6. Gorący dżem od razu przelać do słoiczków, szczelnie zakręcić.
7. Na dno garna wyłożyć ściereczkę, poukładać słoiki i zalać wodą do 3/4 wysokości słoików i od momentu zagotowania pasteryzować przez około 10 minut.
8. Wyjąć słoiki z garnka, poukładać do góry dnem, przykryć ręcznikiem i odstawić do całkowitego wystygnięcia.
SMACZNEGO :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szanujmy się nawzajem - w komentarzach również.